(اکھنڈ ہندوستان)
جناب یحییٰ بختیار: وہ نہیں نہیں۔
مرزاناصر احمد: اچھا اچھا، اکھنڈ ہندوستان کے متعلق؟
جناب یحییٰ بختیار: ہاں جی تو اسی قسم کا ایک اور جی آپ چیک کر لیں۔ ۱۶یا۱۷؍مئی ۱۹۴۷ء کا۔
مرزاناصر احمد: مئی ۱۹۴۷ء مئی کر دیتے ہیں سارے اخبار دیکھ لیں گے۔
جناب یحییٰ بختیار: اس میں پاکستان کے متعلق کچھ رائے کا اظہار کیاگیا ہے۔
مرزاناصر احمد: میرا خیال ہے کہ یہ تقریباً تیار ہے جواب اکھنڈ ہندوستان کا۔
جناب یحییٰ بختیار: وہ بھی ساتھ ہی دیکھ لیں۔
مرزاناصر احمد: ساتھ ہی یہی میرا مطلب ہے کہ شام کو جب آئیں تو ہم کر دیں اس کو بھی۔
جناب یحییٰ بختیار: ٹھیک ہے جی۔ (Pause)
وہ ایک حوالہ تھا صاحبزادہ بشیر احمد صاحب کا۔
818مرزاناصر احمد: کلمتہ الفصل؟
جناب یحییٰ بختیار: جی ہاں وہ تیار ہے۔
مرزاناصر احمد: کلمتہ الفصل کا کون سا ہے یہ صفحہ؟
(مرزاصاحب کی تحریر میں مسلمان سے کیا مطلب ہے؟)
جناب یحییٰ بختیار: مرزاصاحب کی جو تحریر میں مسلمان کا لفظ ہے اس کی تفسیر کی ہے کہ مطلب کیا ہے اس کا۔
مرزاناصر احمد: یہ سارا۲۶ اور ۲۷ دونوں صفحے پورے؟
جناب یحییٰ بختیار: کل میں نے… مرزاصاحب یہ وہی کتاب ہے یا دوسری ہے؟
مرزاناصر احمد: یہ کون سی ہے؟
جناب یحییٰ بختیار: یہ آپ کی ہے وہ میں پھر منگوا لیتا ہوں۔
مرزاناصر احمد: یہ ہماری ہے۔
جناب یحییٰ بختیار: وہ وہاں ہے وہ میں آپ کو… میں نے Passage (پیرا) پڑھ کر۔ (Pause) سنایا تھا۔ ص۱۲۶ پر مرزاصاحب یہ پہلے حرف کا ذکر آتا ہے۔ پھر وہ فرماتے ہیں کہ متن دیکھیں:
’’اگر ایک شخص سراج الدین نامی مسلمان سے عیسائی ہو جائے تو اسے پھر بھی سراج الدین ہی کہیں گے۔ حالانکہ عیسائی ہو جانے کی وجہ سے وہ اب سراج الدین نہیں رہا۔ بلکہ کچھ اور بن گیا کہیں عرف عام کی وجہ سے اس نام سے پکارا جائے گا۔ معلوم ہوتا ہے…‘‘ یہ میں نے یہاں سے پڑھا ہے۔ ’’معلوم ہوتا ہے کہ حضرت مسیح موعود کو بھی بعض وقت اس بات کا خیال آیا کہ کہیں میری تحریروں میں غیراحمدیوں کے متعلق مسلمان کا لفظ دیکھ کر لوگ دھوکہ نہ کھائیں اس لئے کہیں کہیں بطور ازالہ کے غیراحمدیوں کے متعلق ایسے الفاظ بھی لکھ دئیے گئے ہیں کہ وہ819 لوگ جو اسلام کا دعویٰ کرتے ہیں تاجہاں کہیں بھی مسلمان کا لفظ ہو اس سے مدعی اسلام سمجھا جائے نہ کہ حقیقی مسلمان۔‘‘
(کلمتہ الفصل ص۱۲۶)
مرزاناصر احمد: حقیقی مسلمان۔
جناب یحییٰ بختیار: مدعی مسلمان۔
مرزاناصر احمد: یہاں اگر آپ کو میں…