• Photo of Milford Sound in New Zealand
  • ختم نبوت فورم پر مہمان کو خوش آمدید ۔ فورم میں پوسٹنگ کے طریقہ کے لیے فورم کے استعمال کا طریقہ ملاحظہ فرمائیں ۔ پھر بھی اگر آپ کو فورم کے استعمال کا طریقہ نہ آئیے تو آپ فورم منتظم اعلیٰ سے رابطہ کریں اور اگر آپ کے پاس سکائیپ کی سہولت میسر ہے تو سکائیپ کال کریں ہماری سکائیپ آئی ڈی یہ ہے urduinملاحظہ فرمائیں ۔ فیس بک پر ہمارے گروپ کو ضرور جوائن کریں قادیانی مناظرہ گروپ
  • Photo of Milford Sound in New Zealand
  • Photo of Milford Sound in New Zealand
  • ختم نبوت فورم پر مہمان کو خوش آمدید ۔ فورم میں پوسٹنگ کے لیے آپ کو اردو کی بورڈ کی ضرورت ہوگی کیونکہ اپ گریڈنگ کے بعد بعض ناگزیر وجوہات کی بنا پر اردو پیڈ کر معطل کر دیا گیا ہے۔ اس لیے آپ پاک اردو انسٹالر کو ڈاؤن لوڈ کر کے اپنے سسٹم پر انسٹال کر لیں پاک اردو انسٹالر

حضرت امیر شریعت سیّد عطاء اللہ شاہ بخاری اور جسٹس منیر کا ایک دلچسپ اور ایمان افروز مکالمہ

محمد عثمان غنی

رکن ختم نبوت فورم
1953ء کی تحریک ختم نبوت اپنے شباب پر پہنچ کر مائل بہ اختتام تھی۔ تحریک کی قیادت اور ہزاروں کارکن جیلوں میں بند تھے۔ ‘‘عدالتی تحقیقات’’ کے لیے جسٹس منیر اور ایم آر کیانی پر مشتمل ایک عدالتی کمیشن (لاہور ہائی کورٹ) سماعت کر رہا تھا۔ جسٹس منیر متعصب قادیانی نواز تھا۔ وہ علما کو کمرئہ عدالت میں بلا بلا کر بے عزت کر رہا تھا۔ تحریک ختم نبوت کو ‘‘احرار، احمدی نزاع’’ اور ‘‘فسادات ِپنجاب’’ کا نام دیتا تھا۔ اسلام کو موضوعِ بحث بنا کر علماء کا مذاق اڑا رہا تھا، اوراپنے قادیانی آقاؤںاورمحسنوں کو خوش کر رہا تھا۔
لیکن ایک دن وہ اپنی ہی عدالت میں پکڑا گیا۔ اس نے قائد تحریک تحفظ ختم نبوت حضرت امیر شریعت مولاناسید عطاء اللہ شاہ بخاری (علیہ الرحمتہ) کو عدالت میں طلب کر لیا۔ حکومت نے بیان داخل کرنے کے لیے حضرت امیر شریعت کوسکھر جیل سے لاہور سنٹرل جیل منتقل کر دیا۔ پیشی کی تاریخ پرحضرت امیر شریعت اوراُن کے قیدی رفقا کو سخت پہرے میں عدالت میں لایا گیا۔
عدالتی ہر کارے نے آواز لگائی:
سرکار بنام عطاء اللہ شاہ بخاری وغیرہ، وغیرہ۔
اسیرِ ختم نبوت حضرت امیر شریعت، پورے قلندرانہ جاہ و جلال اور ایمانی جرأت و وقار کے ساتھ کمرہ عدالت میں داخل ہوئے۔ سرفروشانِ احرار نے پورے ہائی کورٹ کو اپنے حصار میں لے رکھا تھا۔عدالت کے دروازے پر ہزاروں فدائینِ ختم نبوت اور شمعِ ناموس رسالت صلی اللہ علیہ وسلم کے پروانے نعرہ زن تھے۔ نعرہ تکبیر:اللہ اکبر، تاج و تختِ ختم نبوت :زندہ باد، مرزائیت:مردہ باد۔
امیر شریعت نے عدالت کے دروازے پر کھڑے ہو کر ہتھکڑیاں فضا میں لہرائیںاورہاتھ سے اشارہ کیا۔
مجمع وارفتگی سے پوچھ رہا تھا:کہیے:کیا حکم ہے؟ دیوانہ بنوں،یا نہ بنوں ؟
حکم ہوا۔ خاموش!
تمام مجمع ساکت وجامد!
حضرت امیر شریعت عدالت میں داخل ہو گئے۔
جسٹس منیر بغض و حسد سے بھرا ہوا، غصے سے لال پیلا، گردن تنی ہوئی اورتکبر و غرور کا پیکرِ ناہنجاربناکرسی پر بیٹھا تھا۔مردِ مومن کے چہرہ انور پر نگاہ پڑی تواُس کی آنکھیں جھک گئیں ۔جسٹس منیردوسری مرتبہ آنکھ اٹھا کر دیکھنے کی ہمت نہ کر سکا۔
کارروائی شروع ہوئی۔حضرت امیر شریعت نے اپنا تحریری بیان عدالت میں پیش کیا۔جسٹس منیر نے ایک نظر بیان کو دیکھا(جسے اس نے‘‘منیر انکوائری رپورٹ’’ میں شامل نہیں کیا۔)اور پھر اپنے مخصوص چبھتے ہوئے انداز میں سوالات کا آغاز کر دیا۔
جسٹس منیر: ہندوستان میں اس وقت کتنے مسلمان ہیں ؟
امیر شریعت: سوال غیر متعلق ہے،مجھ سے پاکستان کے مسلمانوں کے بارے میں پوچھیں ۔
جسٹس منیر:(تمسخر آمیز لہجے میں ) ہندوستان اورپاکستان میں جنگ چھڑ جائے تو ہندوستان کے مسلمانوں کو کیا کرنا چاہیے؟
امیر شریعت: ہندوستان میں علما موجود ہیں،وہ بتائیں گے۔
جسٹس منیر: (طنز کرتے ہوئے) آپ بتا دیں؟
امیر شریعت: پاکستان کے بارے میں پوچھیں،یہاں کے مسلمانوں کو کیا کرنا چاہیے؟
جسٹس منیر: مسلمان کی تعریف کیا ہے؟
امیر شریعت: اسلام میں داخل ہونے اور مسلمان کہلانے کے لیے صرف کلمۂ شہادت کا اقرار و اِعلان ہی کافی ہے،لیکن اسلام سے خارج ہونے کے ہزاروں روزن ہیں ۔ ضروریاتِ دین میں کسی ایک کا انکار کفر کے ماسوا کچھ نہیں ۔ اللہ تعالیٰ کی صفاتِ عالیہ میں سے کسی ایک کو بھی انسانوں میں مانا تو مشرک، قرآن کریم کی کسی ایک آیت یا جملہ کا انکار کیا تو کافر، اور نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے منصبِ ختم نبوت کے بعد کسی انسان کو کسی بھی حیثیت میں نبی مانا تو مرتد۔
جسٹس منیر: (قادیانی وکیل کی طرف اشارہ کرتے ہوئے)اِن کے بارے میں کیا خیال ہے؟
امیر شریعت: خیال نہیں،عقیدہ۔ جو اِن کے بڑوں کے بارے میں ہے۔
مرزائی وکیل: نبی کی تعریف کیا ہے؟
امیر شریعت: میرے نزدیک اُسے کم از کم ایک شریف آدمی ہونا چاہیے۔
جسٹس منیر: (بدتمیزی کے اندازمیں) آپ نے مرزا قادیانی کو کافر کہا ہے؟
امیر شریعت: میں اس سوال کا آرزو مند تھا۔ کوئی بیس برس اُدھرکی بات ہے، یہی عدالت تھی۔جہاں آپ بیٹھے ہیں،یہاں انگریزچیف جسٹس، مسٹر جسٹس ڈگلس ینگ تھےاورجہاں مسٹر کیانی بیٹھے ہیں،یہاں رائے بہادر جسٹس رام لال تھے۔ یہی سوال انھوں نے مجھ سے پوچھا تھا۔وہی جواب آج دہراتا ہوں کہ میں نے ایک بار نہیں ہزاروں مرتبہ،مرزاکو کافر کہا ہے،کافر کہتا ہوں اور جب تک زندہ ہوں گا،کافر کہتا رہوں گا۔یہ میراایمان اور عقیدہ ہے اوراِسی پر مرنا چاہتا ہوں۔مرزا قادیانی اور اُس کی ذریت کافر و مرتد ہے۔ مسیلمہ کذاب اور ایسے ہی دیگر جھوٹوں کو دعویٔ نبوت کے جرم میں ہی قتل کیا گیاتھا۔
جسٹس منیر: (غصے سے بے قابو ہو کر، دانت پیستے ہوئے) اگر غلام احمد قادیانی آپ کے سامنے یہ دعویٰ کرتا تو کیاآپ اسے قتل کر دیتے؟
امیر شریعت:میرے سامنےاب کوئی دعویٰ کر کے دیکھ لے!
حاضرینِ عدالت: نعرہ تکبیر: اللہ اکبر، ختم نبوت:زندہ باد، مرزائیت:مردہ باد۔کمرہ عدالت لرزگیا۔
جسٹس منیر:(بوکھلا کر) توہین عدالت!
امیر شریعت:(جلال میں آ کر) توہین رسالت!
جسٹس منیردم بخود،خاموش،مبہوت،حواس باختہ،چہرہ زرد،ہوش عنقا،پیشانی سے پسینہ پونچھنے لگا۔
‘‘عدالت’’ امیر شریعت کی جرأتِ ایمانی اورجذبۂ حب ِرسول صلی اللہ علیہ وسلم دیکھ کر سکتے میںآچکی تھی۔
امیر شریعت:(گرج دار آواز میں ) کچھ اور؟
جسٹس منیر:(پریشانی میں بڑبڑاتے ہوئے) میرا خیال ہے۔ ہمیں مزید کچھ بھی نہیں پوچھنا!
عدالت برخواست ہوجاتی ہے۔
 

محمدابوبکرصدیق

ناظم
پراجیکٹ ممبر
1953ء کی تحریک ختم نبوت اپنے شباب پر پہنچ کر مائل بہ اختتام تھی۔ تحریک کی قیادت اور ہزاروں کارکن جیلوں میں بند تھے۔ ‘‘عدالتی تحقیقات’’ کے لیے جسٹس منیر اور ایم آر کیانی پر مشتمل ایک عدالتی کمیشن (لاہور ہائی کورٹ) سماعت کر رہا تھا۔ جسٹس منیر متعصب قادیانی نواز تھا۔ وہ علما کو کمرئہ عدالت میں بلا بلا کر بے عزت کر رہا تھا۔ تحریک ختم نبوت کو ‘‘احرار، احمدی نزاع’’ اور ‘‘فسادات ِپنجاب’’ کا نام دیتا تھا۔ اسلام کو موضوعِ بحث بنا کر علماء کا مذاق اڑا رہا تھا، اوراپنے قادیانی آقاؤںاورمحسنوں کو خوش کر رہا تھا۔
لیکن ایک دن وہ اپنی ہی عدالت میں پکڑا گیا۔ اس نے قائد تحریک تحفظ ختم نبوت حضرت امیر شریعت مولاناسید عطاء اللہ شاہ بخاری (علیہ الرحمتہ) کو عدالت میں طلب کر لیا۔ حکومت نے بیان داخل کرنے کے لیے حضرت امیر شریعت کوسکھر جیل سے لاہور سنٹرل جیل منتقل کر دیا۔ پیشی کی تاریخ پرحضرت امیر شریعت اوراُن کے قیدی رفقا کو سخت پہرے میں عدالت میں لایا گیا۔
عدالتی ہر کارے نے آواز لگائی:
سرکار بنام عطاء اللہ شاہ بخاری وغیرہ، وغیرہ۔
اسیرِ ختم نبوت حضرت امیر شریعت، پورے قلندرانہ جاہ و جلال اور ایمانی جرأت و وقار کے ساتھ کمرہ عدالت میں داخل ہوئے۔ سرفروشانِ احرار نے پورے ہائی کورٹ کو اپنے حصار میں لے رکھا تھا۔عدالت کے دروازے پر ہزاروں فدائینِ ختم نبوت اور شمعِ ناموس رسالت صلی اللہ علیہ وسلم کے پروانے نعرہ زن تھے۔ نعرہ تکبیر:اللہ اکبر، تاج و تختِ ختم نبوت :زندہ باد، مرزائیت:مردہ باد۔
امیر شریعت نے عدالت کے دروازے پر کھڑے ہو کر ہتھکڑیاں فضا میں لہرائیںاورہاتھ سے اشارہ کیا۔
مجمع وارفتگی سے پوچھ رہا تھا:کہیے:کیا حکم ہے؟ دیوانہ بنوں،یا نہ بنوں ؟
حکم ہوا۔ خاموش!
تمام مجمع ساکت وجامد!
حضرت امیر شریعت عدالت میں داخل ہو گئے۔
جسٹس منیر بغض و حسد سے بھرا ہوا، غصے سے لال پیلا، گردن تنی ہوئی اورتکبر و غرور کا پیکرِ ناہنجاربناکرسی پر بیٹھا تھا۔مردِ مومن کے چہرہ انور پر نگاہ پڑی تواُس کی آنکھیں جھک گئیں ۔جسٹس منیردوسری مرتبہ آنکھ اٹھا کر دیکھنے کی ہمت نہ کر سکا۔
کارروائی شروع ہوئی۔حضرت امیر شریعت نے اپنا تحریری بیان عدالت میں پیش کیا۔جسٹس منیر نے ایک نظر بیان کو دیکھا(جسے اس نے‘‘منیر انکوائری رپورٹ’’ میں شامل نہیں کیا۔)اور پھر اپنے مخصوص چبھتے ہوئے انداز میں سوالات کا آغاز کر دیا۔
جسٹس منیر: ہندوستان میں اس وقت کتنے مسلمان ہیں ؟
امیر شریعت: سوال غیر متعلق ہے،مجھ سے پاکستان کے مسلمانوں کے بارے میں پوچھیں ۔
جسٹس منیر:(تمسخر آمیز لہجے میں ) ہندوستان اورپاکستان میں جنگ چھڑ جائے تو ہندوستان کے مسلمانوں کو کیا کرنا چاہیے؟
امیر شریعت: ہندوستان میں علما موجود ہیں،وہ بتائیں گے۔
جسٹس منیر: (طنز کرتے ہوئے) آپ بتا دیں؟
امیر شریعت: پاکستان کے بارے میں پوچھیں،یہاں کے مسلمانوں کو کیا کرنا چاہیے؟
جسٹس منیر: مسلمان کی تعریف کیا ہے؟
امیر شریعت: اسلام میں داخل ہونے اور مسلمان کہلانے کے لیے صرف کلمۂ شہادت کا اقرار و اِعلان ہی کافی ہے،لیکن اسلام سے خارج ہونے کے ہزاروں روزن ہیں ۔ ضروریاتِ دین میں کسی ایک کا انکار کفر کے ماسوا کچھ نہیں ۔ اللہ تعالیٰ کی صفاتِ عالیہ میں سے کسی ایک کو بھی انسانوں میں مانا تو مشرک، قرآن کریم کی کسی ایک آیت یا جملہ کا انکار کیا تو کافر، اور نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے منصبِ ختم نبوت کے بعد کسی انسان کو کسی بھی حیثیت میں نبی مانا تو مرتد۔
جسٹس منیر: (قادیانی وکیل کی طرف اشارہ کرتے ہوئے)اِن کے بارے میں کیا خیال ہے؟
امیر شریعت: خیال نہیں،عقیدہ۔ جو اِن کے بڑوں کے بارے میں ہے۔
مرزائی وکیل: نبی کی تعریف کیا ہے؟
امیر شریعت: میرے نزدیک اُسے کم از کم ایک شریف آدمی ہونا چاہیے۔
جسٹس منیر: (بدتمیزی کے اندازمیں) آپ نے مرزا قادیانی کو کافر کہا ہے؟
امیر شریعت: میں اس سوال کا آرزو مند تھا۔ کوئی بیس برس اُدھرکی بات ہے، یہی عدالت تھی۔جہاں آپ بیٹھے ہیں،یہاں انگریزچیف جسٹس، مسٹر جسٹس ڈگلس ینگ تھےاورجہاں مسٹر کیانی بیٹھے ہیں،یہاں رائے بہادر جسٹس رام لال تھے۔ یہی سوال انھوں نے مجھ سے پوچھا تھا۔وہی جواب آج دہراتا ہوں کہ میں نے ایک بار نہیں ہزاروں مرتبہ،مرزاکو کافر کہا ہے،کافر کہتا ہوں اور جب تک زندہ ہوں گا،کافر کہتا رہوں گا۔یہ میراایمان اور عقیدہ ہے اوراِسی پر مرنا چاہتا ہوں۔مرزا قادیانی اور اُس کی ذریت کافر و مرتد ہے۔ مسیلمہ کذاب اور ایسے ہی دیگر جھوٹوں کو دعویٔ نبوت کے جرم میں ہی قتل کیا گیاتھا۔
جسٹس منیر: (غصے سے بے قابو ہو کر، دانت پیستے ہوئے) اگر غلام احمد قادیانی آپ کے سامنے یہ دعویٰ کرتا تو کیاآپ اسے قتل کر دیتے؟
امیر شریعت:میرے سامنےاب کوئی دعویٰ کر کے دیکھ لے!
حاضرینِ عدالت: نعرہ تکبیر: اللہ اکبر، ختم نبوت:زندہ باد، مرزائیت:مردہ باد۔کمرہ عدالت لرزگیا۔
جسٹس منیر:(بوکھلا کر) توہین عدالت!
امیر شریعت:(جلال میں آ کر) توہین رسالت!
جسٹس منیردم بخود،خاموش،مبہوت،حواس باختہ،چہرہ زرد،ہوش عنقا،پیشانی سے پسینہ پونچھنے لگا۔
‘‘عدالت’’ امیر شریعت کی جرأتِ ایمانی اورجذبۂ حب ِرسول صلی اللہ علیہ وسلم دیکھ کر سکتے میںآچکی تھی۔
امیر شریعت:(گرج دار آواز میں ) کچھ اور؟
جسٹس منیر:(پریشانی میں بڑبڑاتے ہوئے) میرا خیال ہے۔ ہمیں مزید کچھ بھی نہیں پوچھنا!
عدالت برخواست ہوجاتی ہے۔
قائد (امیر شریعت سید عطاء اللہ شاہ بخاری) تیری جرات و استقامت کو سلام ہے سلام ہے۔
 
Top